صفحه اصلی / برگزیده ها / خطبه ۸ شهریور ۹۸

خطبه ۸ شهریور ۹۸

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه ۸ شهریور ۹۸

فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاةَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ ۖ فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا

عباد الله اوصیکم و نفسی بتقوی الله

خودم و همه شما مومنین و مومنات برادران و خواران دینی را به رعایت تقوای الهی توصیه و تاکید می کنم .

تقوا مهم ترین درمان برای دردهای روحی و امراض قلبی است و خدای متعال راه نجات بشر ، مشکلات دنیوی و اخروی را تقوا و پایبندی به دستورات الهی و دوری از محرمات و توجه به آموزه های دین  قرار داده است و راه نجات بشر چیز دیگری نیست .

با توجه به این که در آستانه ورود به ماه محرم الحرام هستیم ماه توسعه معارف الهی، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه ستیز با ظلم و بی عدالتی و ماه کمال بشری چند نکته را در مورد مکتب و فرهنگ عاشورا بیان می کنم .

یکی دو نکته را در این فرصت کوتاه عرض می کنم که آماده شویم برای ورود به این ماه عزیز، الهی، رحمت و کمال بشریت .

نکته اول :

یکی از مسائل مهمی که در موفقیت بشر وجود دارد و برای تک تک افراد جامعه و فوق العاده هم در زندگی اهمیت دارد و پایه و اساس موفقیت بشر است بحث انتخاب هدف است . هر انسانی که در زندگی اش هدف داشته باشد انسان موفقی است هر انسانی که بخواهد به نتیجه  و کمال برسد و موفق شود باید هدفی را برای خودش تعریف کند .  هدف انسان با هدف حیوانات متفاوت است به جهت این که انسان، موجودی آزاد و مختاری است و دارای ارده و عقل است هدف او با هدف حیوانات متفاوت است لذا در هر حرکتی که ما بخواهیم در زندگی شخصی یا اجتماعی داشته باشیم ناچار هستیم که هدفی را برای آن تعریف کنیم هدف را متناسب با ابزاری که در اختیار قرار دارید تعریف می کنیم هدف را باید متناسب با معرفت و علم خودمان تعریف کنیم چقدر ما نسبت به کار و حرکتی که می خواهیم انجام دهیم علم و آگاهی داریم به همان اندازه باید هدفی را برای خودمان تعریف کنیم لذا زندگی بدون هدف و  منصب زندگی واقعی نیست و بن بست است این که قصه عاشورا را بخواهیم بررسی کنیم اولین نکته در بحث قیام امام حسین علیه السلام بحث هدف قیام سیدالشهدا علیه السلام است . هدف عاشورا هدفی است که وقتی به آن نگاه می کنیم غوغا است به بلندای تاریخ بشریت است هدفی که ارزش آن به اندازه ارزش انسان است اصلا قصه ماندگاری عاشورا به هدف عاشورا است ارزش قیمت گذاری عاشورا  به هدف عاشورا است که چقدر زیباست این جملات نورانی که از امام حسین علیه السلام در همان آغازین قدم های حرکت شان به سمت کربلا به یادگار مانده و جزء مشهور ترین کلاماتی است که شما با آن آشنا هستید این کلمات را سید الشهدا در وصیت شان به محمد بن حنفیه برادرشان می نویسند این کلمات و حرف ها را شاید همه شما بلد باشید اما این ها توضیح و تفسیری دارد که سالیان سال شما شنیده اید باز هم که می شنوید انگیزه ای قوی در شما ایجاد می شود فرمودند: اگر کسی سئوال کند که هدف قیام سید الشهدا علیه السلام چه بود؟ خود سیدالشهدا قبل از این که به کربلا برسد هدف را توجیح، تبیین و تشریح کرده  است فرمودند : أنی لم أخرج أشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما  اول سیدالشهدا علیه السلام دفع شبهه کردند همین شبهاتی که امروز در جامعه اسلامی فراوان است در زمان سیدالشهدا علیه السلام هم زیاد بوده است . رفع شبهه کردند یعنی انگیزه هایی من برای این حرکت دارم که انگیزه های شخصی و مادی نیست و نه براساس استکبار و تکبر می خواهم حرکتی را انجام دهم نه در مقابل خلق  نه در برابر مخلوق نمی خواهم کاری انجام دهم و لا بطرا از سر طغیان و نارضایتی نیست، از روی زیادخواهی نیست دنبال این نیستم که برای خودم کلاهی ببافم اصلا این مسایل نیست اینکه عاشورا ماندگار شده بخاطر این است که بوی مَن هوی و هوس نمی دهد و لا مفسدا و لا ظالما  نه قصد تجاوز به حقوق دیگران را دارم نه دنبال این هستم که در جامعه فساد کنم خیلی ها هستند در جامعه می خواهند مثلا رئیس جمهور، وزیر وکیل شوند و به اسم خدمت به دین به اسم صلاح و فلاح مردم حرکت می کنند اما همه اش برای هوای نفس است بی عدالتی ظلم و حق کسی را ضایع کنند سیدالشهدا مدعای این بود اما دلیل هم واضح تر از مدعاست یعنی خود قیام را نگاه کنید نوع برخورد ابی عبدالله علیه السلام در مقابل دشمنان براساس عدالت است بعد می فرمایند: دفع شبهه کردند و انگیزه  و اهداف قیام الهی و آسمانی خودش را بیان می کند و انما خرجت به اسلام فی امت جدی ارید ان عامر بالمعروف و عسیر جدی و ابی .

اولا هدف بنده همین سه مورد است که در این جمله نورانی فرمودند می خواهم اصلاح کنم نه فقط مکه مدینه عراق شامات را اصلاح کنم جامعه بشری را .

نکته اول :

خیلی ها قیام به اصلاح و اصلاح طلبی کردند و می کنند در دنیای اسلام غرب و جاهای مختلف اما هدف اصلاح و اصلاح طلبی در عالم یک مسیری است که خیلی ها بوسیله آن اقداماتی را انجام داده اند به جایگاهی رسیدند نتوانستند خدمت به بشریت کنند مثلا در روسیه و شوری بیش از ۵۰ سال کمونیسم حاکمیت داشت یک حرکت اسرائیلی است که اسرائیل و دیگران انجام دادند اما موفق نشدند و به نتیجه نرسیدند حرکت های دیگری در خاورمیانه مهاتماگاندی وکسان دیگری که در جامعه نسلون ماندلا حرکت کردند اما چرا حرکت نتوانست بشر را نجات دهد؟ این خیلی مهم است چون نحوه حرکت و هدفی که در نظر گرفته بودند برای این حرکت هدف کوتاهی بوده است گاهی بعضی ها هدف شان از حرکت اصلاحی دفع مشکلات و رنج ها در محدوده مکانی مربوط به خودشان است مثلا می گویند ما برای اینکه شهر و روستا وکشورمان را اصلاح کنیم قیام می کنیم افق دیدشان محدود به زمان و مکان خاصی است این ها طبیعتا نمی تواند در عرصه های بین المللی تاثیر گذار باشد گاهی کسانی در عرصه اصلاح طلبی در دنیا و در عالم دیده می شود که افق دیدشان در حد پای برهنه و شکم گرسنه بوده است حرکت اصلاح طلبی شان یعنی اینکه دیدند رنج مردم در مقوله پای برهنه و شکم گرسنه است کاری انجام دادند قیامی کردند، حرکت کردند اما به نقطه کمال بشر نرسیدند ما نمی گوییم این ها بد است اما این ها کامل نیست این ها نجات دهنده بشر نیست یعنی این رنج  بیش از شکم گرسنه و پای برهنه است فراتر از این است مگر اروپایی ها شکم شان سیر نیست آیا مردم رنج و درد ندارند؟ بله رنج و درد دارند به جهت اینکه خواسته و نیاز بشر فقط این نیست اصلا یکی از دلایل پیچیدگی مشکلات بشر همین است که امروز متاسفانه خیلی ها بخاطر همین هم قیام می کنند بر مشکلات بشر اضافه می شود این نکته را اشاره می کنم حضرت امام (ره) نامه ای را به گورباچف نوشت در آن نامه چند جمله ای را بیان کردند و فرمودند: مشکل شما مشکل آب و نان مردم نیست، مبارزه شما اصلا بخاطر مبارزه با خداست . شما کمونیسم و خدا محوری مشکل مردم و جامعه شما است نه آب و نان تصور نکنید اگر به اردوگاه غرب پناه ببرید مشکلاتان حل می شود . مشکل شما در این است که خدا را کنار گذاشته اید یعنی کمال شما در این است که خدا در محور زندگی شما قرار بگیرد اگر این گونه شد آب و نان و شکم گرسنه و پای برهنه هم حل می شود . چرا؟ چون عدالت برپا می شود جامعه توحیدی که یکی از شاخصه های اصلی آن اجرای عدالت است اجرای عدالت ویژه جامعه توحیدی است و عدل و عدالت جزء اصول و اعتقادات ما است.  کسانی که قیام می کنند و حرکت اسرائیلی انجام می دهند فرق قیام اباعبدالله علیه السلام با تمام قیام هایی که در عالم شکل گرفته در هدف است تمام انبیاءعظام، پیامبرعظیم الشان اسلام برای چه چیزی آمدند؟ برای این آمدند که بشر را به مقام توحیدی خودش برسانند کرامت بشر در زیر سایه توحید تامین می شود زندگی دنیایی بشر و اخروی بشر در زیر سایه توحید تامین می شود لذا می فرماید : وَلَقَد بَعَثنا في كُلِّ أُمَّةٍ رَسولًا أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ اول توحید بعد وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ  اگر بشر به این رسید که نیاز اصلی اش توحید است أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ اگر به این رسید که همه ما به خدا نیاز داریم جامعه توحیدی جامعه منهای ظلم است . جامعه توحیدی جامعه بعلاوه عدل و عدالت است . سید الشهدا علیه السلام این هاست در منطق ابی عبدالله علیه السلام ریشه اصلی همه مشکلات حجاب بین انسان و خدا است این خیلی مهم است و همه این فسادها بواسطه اولیاء طاغوت است یعنی حکمرانان غیر توحیدی، یعنی دولتمردان غیر الهی، سکولار و لائیک . امروز مشکل بشر شکم گرسنه و پای برهنه نیست اگر حاکمان، رواسای جمهور، دولت مردان دنیای امروز که سکولار، بی دین، لائیک و کمونیسم هستند کنار بروند مشکل بشر حل می شود قیام عاشورا می خواهد این را بشر بگوید .

نکته دوم :

در باب عاشورا و فرهنگ عاشورا به شما عرض کنم . ما در باب ورود به محرم الحرام هستیم توصیه های عاشورایی باید داشته باشیم شبهات فراوانی این روزها در عرصه های مجازی و حقیقی علیه عاشوا و فرهنگ عاشورا وجود دارد کم رمق کردن این فرهنگ غنی، متعالی و انسان ساز و دور از تکبر و خودخواهی  است . می گویند چه خبر است این همه گریه برای چیست ؟ مجلس عزا برای چیست ؟ مردم را افسرده می کنید از بس در این کشور عزاست اخیرا مطلبی از وزیر محترم بهداشت مطرح شد و بعد هم عذرخواهی کرد و از گفته خودش پشیمان شد . می گویند این همه نذر و نیاز برای چیست ؟ این ها را به فقرا دهید. این ها را  کمک کنید به کسانی که می خواهند ازدواج کنند و منبع درآمدی ندارند و راه فراری برای مشکلات و تنگناها ندارند ببینید چگونه می خواهند بزنند می خواهند اصل مکتب عاشورا  را بزنند .

حدیثی از امام رضا علیه السلام عرض می کنم

 پیوندی که امروز در جامعه شیعی بین ما و امام حسین علیه السلام است این پیوندی است که امروز به من و شما عزت و شرف و سربلندی داده است پیوند عاطفی و عقلی ما با ابا عبدالله الحسین در محرم پیوند معرفتی است یعنی معارف الهی را درک می کنیم ، یعنی حاصلش کمال من و شماست. یعنی اگر ما گریه می کنیم گریه ما برای چیست ؟ بخشی از گریه ما صرفا بخاطر معصیتی که امام حسین علیه السلام دیده است و بخشی از آن بخاطر مسائل عاطفی است. انسان فرزندی، پدری، مادری، استادی دارد که اگر از دنیا برود تحت تاثیر قرار می گیرد هر چقدر عزیز باشد داغش سنگین تر است نه ما مسلمانان همه انسان ها همین طور هستند اگر کسی از دنیا برود یادش بیفتد مغموم می شود اما قصه ما با امام حسین علیه السلام  متفاوت است اشک ما برای امام حسین علیه السلام متفاوت است وقتی می فرمایند : یک قطره اشک شما برای امام حسین علیه السلام آتش جهنم را خاموش می کند نه این که شما هر کاره ای هستید بیایید اشک بریز تمام.  هر کاری دلت می خواهد انجام دهی در مغازه حقه بازی کن، رشوه و نزول داشته باش بعد اشک بریز تمام شود خیر این اشک تفسیر دارد بَکَاء عَلِیُّ الْحُسَیْنِ تفسیر دارد و لذا کسانی که این شبهات را مطرح می کنند دنبال این نیستند که به فقرا رسیدگی شود دنبال این هستند که فضایل از جامعه برداشته شود دنبال این هستند که حیات طیبه از جامعه برداشته شود دنبال این هستند که بشر به کمال نرسد . چرا ؟ به جهت اینکه اشکی که ما برای امام حسین علیه السلام می ریزیم در کتاب های نوشته شده است این کتاب ها  را در رابطه با بَکَاء عَلِیُّ الْحُسَیْنِ نگاه کنید بخوانید . یکی از نمونه هایی که ما گریه می کنیم بر ابا عبدالله علیه السلام گریه فضیلت طلبی است. فضیلت طلبی یعنی چه ؟ ما می خوانیم اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ فَقْدَ نَبِيِّنَا خدایا ما ناله می زنیم برای این که انسان صالح و کمال در میان ما نیست این خودش بهرحال ممدوح یا مذموم است شما یک استاد عزیز و اندیشمند و فاضلی داشته اید الان آن را از دست داده ای گریه می کنید این گریه و ناراحتی، ناراحتی بجایی است گریه معرفت به امام حسین علیه السلام داریم گریه معرفت یعنی چی؟ مثلا این که گریه می کنیم چرا این قدر امام حسین خوب است و من این قدر بد هستم ، گریه  می کنیم چرا امام حسین این قدر صبور بودند و من این قدر کم صبر و حوصله هستم.  این بد است یا خوب؟ وقتی فضایل را در طرف می بینید و با خودتان قیاس می کنید به حال خودتان هم گریه می کنید وقتی نگاه می کنید امام حسین علیه السلام مظهر رحمت، عطوفت و مهربانی بوده است من حتی حاضر نیستم  نبست به همسرم و فرزندم مهربانی کنم نباید گریه کنم؟ کس دیگری نیست که من را به اینجا برساند غیر از این مکتب . غیر از این شخص این قدر امام حسین علیه السلام  اراده داشته است من این قدر جاهل هستم امام حسین علیه السلام نمازش زیر باران تیر ترک نمی شد من در ناز و  نعمت هم نماز نمی خوانم . گریه امام حسین علیه السلام این حالت و حیث را در انسان ایجاد می کند اتفاقا این گریه، گریه معصیت زایی است گریه معصیت زدایی گریه مظلوم و خوبی است گریه ای که به انسان کمک می کند، گریه ای که انسان را به کمال می رساند. اگر انسان وارسته ای در شیعه وجود دارد محصول همین گریه هاست.  اگر می بینید جوانان مومن انقلابی، متدین چه در عرصه های مختلف چه در دوران دفاع مقدس، چه در میدان های جهادی امروز زیر این عَلَم و در میان این اشک ها بزرگ شده اند این ها هستند که امروز دنیا را متحول می سازند . این ها نتیجه و میوه شیرین این گریه هاست . بله یک عده ای باید کمر همت ببندند و این گریه ها را از بین ببرند . یک عده باید شایعات و شبهات راه بیندازند این همه هزینه ای که شما می کنید صرف فقرا و جهیزیه برای جوانان نمی کنید چرا شما هزینه گنده کاری هایتان را صرف فقرا نمی کنید شما میلیاردها هزینه می کنید برای سفر خارج از کشور تورهای فاسد راه می اندازید این ها را نمی گویید برای فقرا هزینه این سلبریتی های بی سواد پستی که گاهی اوقات در این کشو هم خیلی ها به آن ها اهمیت می دهند شما نگاه کنید علنا در رسانه ها سگ شان را بغل می کنند عکس می گیرند  از آن ها می پرسند شما ازدواج کرده اید ؟ می گویند نه . می گویند با چه کسی زندگی می کنید؟ می گوید با سگم هر کسی اهل بکاء برای حسین نباشد باید با سگ بنشیند هر کسی از مجلس امام حسین علیه السلام فاصله گرفت با سگ هم نشین می شود این ها درد نیست برای جامعه بشری؟ این ها درد نیست که از بیت المال ما این ها رشد کنند ، تلویزیون، سینما و ارشاد ما در اختیار این ها باشد بعد این ها بگویند ما دیگر نمی خواهیم بچه دار شویم یک سگ آوردیم بعد فرزندان ما باید از چه الگو بگیرند به این ها که علاقه دارند و الگو خوشان قرار می دهند چه کسانی شایعات می کنند ؟ همین ها هستند که شایعات می کنند خیلی وهابی ها و صهیونیست ها شایعه نمی کنند این ها از وهابی ها و صهیونیست ها بدتر هستند عاشوا یعنی چی؟ عاشورا یعنی نجات بشر نذر و نذوراتتان را توسعه دهید همین کسانی که اهل نذر و نیاز هستند کسانی هستند که به فقرا می رسند.

روایتی سوزناک از امام رضا  علیه السلام در مصیبت جدش امام حسین علیه السلام

« یا ابن شبیب ان المحرم هو الشهر الذی کان أهل الجاهلیه فیما مضی یحرمون فیه الظلم و القتال لحرمته، فما عرفت هذه الامه حرمه شهرها و لا حرمه نبیها، لقد قتلوا فی هذا الشهر ذریته، و سبوا نساءه، و انتهبوا ثقله، فلا غفر الله لهم ذلک أبدا.یا ابن شبیب ان کنت باکیا لشی ء فابک للحسین بن علی بن أبی طالب (ع) فانه ذبح کما یذبح الکبش، و قتل معه من أهل بیته ثمانیه عشر رجلا، ما لهم فی الأرض شبیهون، و لقد بکت السماوات السبع و الأرضون لقتله، و لقد نزل الی الأرض من الملائکه أربعه آلاف لنصره، فوجدوه قد قتل، فهم عند قبره شعث غبر الی أن یقوم القائم، فیکونون من أنصاره، و شعارهم «یا لثارات الحسین».یا ابن شبیب لقد حدثنی أبی، عن أبیه، عن جده أنه لما قتل جدی الحسین أمطرت السماء دما و ترابا أحمر، یا ابن شبیب ان بکیت علی الحسین حتی تصیر دموعک علی خدیک غفر الله لک کل ذنب أذنبته صغیرا کان أو کبیرا، قلیلا کان أو کثیرا.یا ابن شبیب ان سرک أن تلقی الله عزوجل و لا ذنب علیک، فزر الحسین (ع)، یا ابن شبیب ان سرک أن تسکن الغرف المبنیه فی الجنه مع النبی صلی الله علیه و آله فالعن قتله الحسین.یا ابن شبیب ان سرک أن یکون لک من الثواب مثل ما لمن استشهد مع الحسین فقل متی ما ذکرته «یا لیتنی کنت معهم فأفوز فوزا عظیما».یا ابن شبیب ان سرک أن تکون معنا فی الدرجات العلی من الجنان، فاحزن لحزننا، و افرح لفرحنا، و علیک بولایتنا، فلو أن رجلا تولی حجرا لحشره الله معه یوم القیام»

در روایت عیون و امالی صدوق از ریان بن شبیب روایت شده که گوید در روز اول محرم به محضر امام رضا (ع) رفتم، و آن حضرت به من فرمود: «ای پسر شبیب روزه هستی؟» عرض کردم: «نه…»  سپس آن حضرت درباره ی محرم و روز عاشورا و مصیبت جانگداز امام حسین (ع) سخنانی فرمود که از آن جمله بود:  ای پسر شبیب براستی که ماه محرم ماهی است که مردم زمان جاهلیت در گذشته به خاطر حرمت آن ماه، ستم و جنگ را در آن حرام می دانستند ولی این امت نه حرمت  ماه را نگه داشتند و نه حرمت پیامبر را، که فرزندان او را کشته و زنانش را اسیر کرده و اموالش را به غارت بردند. خدایشان هیچ گاه نیامرزد.

ای فرزند شبیب اگر خواستی بر چیزی گریه کنی، بر حسین بن علی بن ابیطالب گریه کن که براستی او را همانند گوسفند کشتند، و به همراهش هیجده مرد از خاندانش را نیز کشتند که در زمین همانندی نداشتند، و در شهادت آنها آسمانهای هفتگانه و زمینها گریستند، و چهار هزار فرشته برای یاری او بر زمین فرودآمدند ولی او را کشته دیدند، و از این رو در کنار قبر آن حضرت تا روز قیام حضرت قائم همچنان ژولیده مو و گردآلود می مانند و از یاران آن حضرت خواهند بود و شعارشان نیز «یا لثارات الحسین» می باشد.

ای پسر شبیب براستی که پدرم روایت کرد از پدرش از جدش که چون جدم حسین (ع) کشته شد آسمان خون و خاک قرمز گریست، ای پسر شبیب اگر بر حسین گریه کنی تا اشگانت بر گونه ات بریزد خداوند هر گناهی که داشته باشی کوچک یا بزرگ کم یا زیاد همه را بیامرزد.

ای پسر شبیب اگر خوش داری که خدای عزوجل را در حالی دیدار کنی که گناهی نداشته باشی حسین (ع) را زیارت کن،

ای پسر شبیب اگر دوست داری در آن غرفه های ساخته در بهشت با پیامبر خدا (ص) سکونت گزینی پس لعنت فرست بر کشندگان حسین.

ای پسر شبیب اگر خوش داری ثواب و پاداش کسانی را داشته باشی که با حسین (ع) به شهادت رسیدند، هر گاه به یاد آن حضرت افتادی بگو «یا لیتنی کنت معهم فأفوز فوزا عظیما.»

ای پسر شبیب اگر خوش داری که در درجات والای بهشت با ما باشی پس محزون و اندوهگین باش در حزن و اندوه ما، و خوشحال و فرحناک باش در فرح و خوشحالی ما، و ولایت (و دوستی) ما را از دست مده که براستی اگر مردی سنگی را دوست بدارد خداوند در روز قیامت او را با همان سنگ محشور فرماید!

خطبه دوم:

عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت محرم سیدالشهدا علیه السلام و یاران با وفایشان

مدتی است که دوباره موضوع مذاکره مجدد با آمریکا مطرح است و دامی دوباره پهن شده و عده ای هم ممکن است در دامن این دام بیفتند اما آنچه که باید بدانید این است که شرایط جمهوری اسلامی ایران از همه جهات و بلکه فراتر از منطقه از نظر سیاسی دیپلماسی در اوج است و واسطه قرار دادن نخست وزیر فرانسه، پوتین و برخی دیگر از کشورها توسط آمریکا به منظور مذاکره ایران با آمريكا ( ایران منهای برجام)  یکی از جهات و نشانه های دست برتر ایران در منطقه و جهان است.

 از سوی آمریکایی ها گفته شده که مبالغی به ایران خواهند داد و اجازه صادرات نفت بیشتر را خواهند داد اما علت این امتیاز دهی در اوج بودن ایران و در دست داشتن برگ برتر در دستان نیروهای آزادی بخش در یمن، لبنان، عراق، سوریه و فلسطین است.

رمز موفقیت و گذر از مشکلات را مقاومت و توجه به داخل است و زمانی که امارات التماس می‌کند که نزد ایران جایگاهی داشته باشد، وقتی عربستان پیغام و پسغام می‌دهد که ایران او را تحویل بگیرد و از طرفی چین رایزنی می‌کند که نفت ٢۵ سال ایران را خریداری کند مدیون غیور مردان سبز پوشی است که سینه هایشان آماج تهمت ها و دروغ هایی است که در این مملکت به آنان می زنند اما در همه عرصه ها مردانه ایستاده اند و این کشور را نجات دادند و با مقاومت و عزت، فروش نفت را از ۱۰۰ هزار بشکه به قریب یک میلیون بشکه رسانند نه با مذاکره.

 امروز عزتی که در دنیا کسب کرده ایم در هیچ کجای تاریخ وجود نداشت و هیچ پادشاه و حاکمی برای ایران این اقدام را نکرد که امروز جمهوری اسلامی انجام داده  است. امروز ترامپ با التماس آن هم نه بخاطر اینکه با ما کنار آید بلکه برای حذف ما از محور مقاومت و جدا کردن از شرکای اصلی و استراتژیکی همچون روسیه و چین و کشورهای منطقه دعوت به مذاکره می‌کند که متاسفانه برخی از مسئولین هم دوباره سنگ مذاکره مجدد با آمریکا را به سینه می زنند.

ما باید با اطلاع رسانی و بصیرت افزایی آن هم فرد به فرد، خانه به خانه و گروه به گروه مطالب گفته شود قبل از اینکه عده ای دوباره همه مشکلات را به گردن رهبری بیندازند چون یک ماه دیگر باید روسای جمهور به سازمان ملل بروند و رئیس جمهور ما را در تنگنا قرار بدهند که در آنجا دیداری داشته باشند و این فضا ایجاد شود.

در برجام با شش کشور اصلی دنیا نشستیم و مذاکره کردیم اما پشیزی برای آن ارزش قائل نبودند حال چطور می‌شود دوباره نشست و مذاکره کرد. این قایم موشک بازی و یک دامی است که پهن شده و مردم باید مراقب باشند. البته نظر سنجی هم صورت گرفته بود و بالغ بر ۸۰ درصد گفته بودند نه . مردم بصیرت دارند و فهمیدند که چیزی در آن نیست.

جمعه ۸ خرداد سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجائی توسط منافقین در سال ۱۳۶۰ و هفته دولت

امروز سالروز شهیدان باهنر و رجایی دو ابر مردی است که در تاریخ ماندگار شدند و رمز ماندگاریشان ساده زیستی، اخلاص، مردمی بودن، خلوص و صداقت شان بود و امروز اگر کسی بخواهد موجی ایجاد کند  و مدتی بر مردم سوار شود یقینا زمین خواهد خورد. نخست وزیرها ، رئیس جمهور ها و …  را دیدیم خوردند زمین کسی آن ها را به زمین نزد خودشان باعث زمین خوردن خودشان شدند این ها صادق و رو راست، مردمی و انقلابی نبودند. درس عبرتی است.

 از مجموعه مسئولان شهرستان تشکر می کنم و با این حال که منتقد هستم اما انصاف ایجاب می‌کند محاسن هم گفته شود و فرماندار محترم در شهرستان زحمت می‌کشند  تلاش و پیگیری  می‌کنند اما تلاش کردن به معنای حل همه مشکلات نیست.

 موضوع پاسخگویی و گفتگوی مستقیم مسئولین با مردم در نماز جمعه امری پسندیده ای است که هر ماه در مصلی برگزار می‌شود و مردم هم باید کمک کنند اما نکته ای که لازم است فرماندار محترم پیگیری کنند نوع  برخورد کارگزاران با مردم است که در برخی موارد برخوردها نارحت کننده است.

۱۳ شهریور روز تعاون

تعاون نقش بسیار زیادی در توسعه جامعه دارد و می‌تواند ایجاد اشتغال مطلوبی داشته باشد که با توجه به آمارهای ارائه شده خوشبختانه شهرستان سپیدان جزء شهرستان های برتر استان شناخته شده و از مجموعه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان هم تشکر می کنم.

نکاتی درباره ماه محرم

در ماه محرم شهرداران شهر را، کسبه، مساجد، هیئات مذهبی و تکایا را سیاه پوش کنید. این سیاه پوشی عزا نیست افسردگی نیست این عمقش شادی و نشاط است. چرا؟ چون وقتی این عَلم بالا می رود می گویند دزدی کم می شود یعنی چی؟ یعنی سجایای اخلاقی در حال توسعه پیدا کردن است یعنی آمار طلاق کاهش می یابد مهربانی ها بیشتر می شود. حسین را  برای خودمان می خواهیم نه حسین را برای حسین.  حسین نیاز ندارد. تکریم محرم از تقوای شماست باعث بالابردن تقوا ایمان معرفت و انسانیت تان می شود . لذا عزیزان کوتاهی نکنید. هر مغازه هر منزل هر اداره یک پرچم هزینه زیادی ندارد بالای سر درب نصب کنند مساجد حتما روحانی داشته باشد. عاشورای منهای وعظ و منبر عاشورای انحرافی است. مداح ها باید دقت کنند چیزی که باعث سبک شدن عاشورا است استفاده نکنند .حضور مسئولین در میان عزاداران چشمگیر باشد و تاثیر گذار که امسال مراسمات سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام را به شکوه و انسجام بیشتری نسبت سالیان گذشته برگزار گردد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *